El 25% de les petites i mitjanes empreses (pimes) es planteja implementar la jornada laboral de quatre dies. Un informe elaborat per *Hiscox posa de manifest que la mesura es remena especialment de cara a retindre el talent en l'organització.
Pese a l'interés mostrat per les empreses per a implantar la jornada laboral de quatre dies, tan sols 41 organitzacions van presentar la sol·licitud per a beneficiar-se de les ajudes destinades a implantar aquesta jornada.
Un desafiament per a les empreses
L'informe elaborat per *Hiscox mostra que més de la meitat de les pimes espanyoles no havien sentit parlar d'aquesta iniciativa, mentre que el 45,2% d'elles no la consideraven interessant, per la qual cosa no pensaven sol·licitar les ajudes.
Els experts de *Hiscox adverteixen que el model de la jornada laboral de quatre dies suposa un “gran desafiament” per a les empreses que vulguen posar-lo en marxa. Afigen que el repte és “encara major” en el cas de les pimes, ja que compten amb menys personal i menys pressupost que les grans corporacions.
Flexibilitat horària
Per part seua, un 66,3% de les pimes han posat en marxa altres beneficis per a atraure i retindre el talent. En concret, el 76,6% de les empreses ofereix flexibilitat horària als seus treballadors; un 30,9% els facilita el teletreball; el 23,1% els ofereix plans de formació i un 14,1%, assegurances de salut.
El director de Distribució i Vendes de *Hiscox España, Miguel Ángel Aguilar ha advertit que en el context actual “es necessiten nous models productius i empreses que conceben el benestar dels treballadors”, per la qual cosa considera que la jornada laboral de quatre dies respondria a aquest desafiament.
Més informació
Font: cincodias.elpais.com