Modernitzar les petites i mitjanes empreses espanyoles. Aqueix és un dels objectius que persegueix el Pla de Recuperació que ha aprovat el Govern i que inclou un pressupost de 22.500 euros de finançament ICO per a aquest fi.
A través d'aquest pla de recuperació es pretén mobilitzar 84.000 milions en préstecs a fi de proporcionar “una xarxa de seguretat perquè totes les inversions que s'han posat en marxa puguen continuar desenvolupant-se en els pròxims anys" i compten amb finançament "en bones condicions fins a 2026", segons ha detallat la vicepresidenta d'Assumptes Econòmics, *Nadia *Calviño.
Modernitzar el sector turístic
Dins del projecte es contempla també la modernització del sector turístic. En aquest sentit, s'invertiran 1.000 milions per a la modernització i inversions en l'àmbit turístic.
D'altra banda, el Govern ha avançat que s'ampliarà el programa ‘Kit Digital’ pel qual milers d'empreses han aconseguit modernitzar-se. Aquest programa s'ampliarà, d'aquesta manera, a les pimes de més de 49 empleats i també es destinaran 2.200 milions en incentius fiscals per a "inversions verdes" de famílies i empreses.
Autonomia estratègica
Segons Calviño, es tracta d'una addenda per a reforçar els elements que contribueixen a la "autonomia estratègica" d'Espanya i Europa, al mateix temps que comptarà amb "una dotació especial" per a habitatge.
D'altra banda, el Pla de Recuperació inclou també un fons de 20.000 milions per a inversions sostenibles de comunitats autònomes, que es gestionarà en col·laboració amb el Banc Europeu d'Inversions (*BEI), tal com ha detallat la ministra durant la seua intervenció en la clausura del fòrum ‘Fons Europeus’ organitzada per eldiario.es.
Més informació
Font: cincodias.elpais